Toyota Land Cruiser serii J7

Legenda kończy 30 lat

2014-08-26

Land Cruiser serii J7, legendarna odmiana terenowego modelu Toyoty, która dotarła do najbardziej niedostępnych i wymagających zakątków ziemi, obchodzi w tym roku 30 rocznicą uruchomienia produkcji. Z tej okazji model wraca na okres roku do sprzedaży w Japonii, gdzie rozpoczęła się światowa legenda Land Cruisera.

Land Cruiser J7 zadebiutował na rynku w 1984 roku. Przez 30 lat produkcji stał się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów terenowych na świecie. Dzięki legendarnej wytrzymałości, trwałości i dzielności terenowej, można go dziś spotkać pod każdą szerokością i długością geograficzną, na każdym z kontynentów, czy w każdej ze stref klimatycznych.

Z okazji 30 rocznicy, Land Cruiser J7 wraca na okres roku do sprzedaży na swoim rodzimym, japońskim rynku, z którego został wycofany w 2004 roku. Oferowany będzie w dwóch wariantach nadwozia (osobowym i pick-up z podwójną kabiną), z 4-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 231 KM. Toyota zakłada sprzedaż w Japonii na poziomie 200 sztuk miesięcznie.

Toyota Land Cruiser serii J7

Land Cruiser J7, mimo dwóch zmian modelowych (1999 i 2004), do dziś zachował swój wyjątkowy charakter surowego i niezniszczalnego samochodu terenowego, wyróżniając się ramową konstrukcją podwozia, dołączanym napędem na cztery koła i legendarną trwałością i wytrzymałością. Jest jedną z najważniejszych rynkowo odmian w całej 63-letniej historii modelu Land Cruiser. Łącznie znalazł ponad 2,5 miliona klientów.

Toyota Land Cruiser serii J7

Toyota oferuje dziś w Europie współczesne odmiany Land Cruisera: modele serii J15 (Land Cruiser 150) oraz J20 (Land Cruiser V8).

W 2014 roku wydana została w języku polskim książka „Legenda Land Cruisera; Historia kultowego modelu Toyoty od 1951 roku do dziś” autorstwa Alexandra Wohlfartha, będąca kompendium wiedzy o historii i odmianach wszystkich serii Land Cruisera, w tym J7. Książkę można zamówić pod adresem:

www.sklep.toyota.pl

Dowiedz się więcej

Historia RAV4 Historia RAV4 Na wystawie Tokyo Motor Show w 1989 r. Toyota zaprezentowała światu nowy samochód koncepcyjny. Tego dnia narodziło się auto z napędem na cztery koła o wdzięcznej nazwie Recreational Active Vehicle. Toyota i BYD otwierają wspólny ośrodek badawczy R&D Toyota i BYD otwierają wspólny ośrodek badawczy R&D Sprawdź szczegóły Toyota i Weathernews zwiększą dokładność prognozy pogody Toyota i Weathernews zwiększą dokładność prognozy pogody Toyota zwiększa produkcję w polskiej fabryce Toyota zwiększa produkcję w polskiej fabryce Dowiedz się więcej Platform 4 – autonomiczny samochód Toyoty Platform 4 – autonomiczny samochód Toyoty Dowiedz się więcej Doświadczeni rajdowcy i debiutanci w Rajdzie Dakar Doświadczeni rajdowcy i debiutanci w Rajdzie Dakar TOYOTA GAZOO Racing Toyota po raz 16. najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota po raz 16. najcenniejszą marką motoryzacyjną Interbrand 2019 Owocna współpraca Toyoty i CaetanoBus Owocna współpraca Toyoty i CaetanoBus Autobus z wodorowym napędem Debiut nowej Toyoty RAV4 Plug-in Debiut nowej Toyoty RAV4 Plug-in 20 listopada w Los Angeles Toyota i Subaru zawarły sojusz kapitałowy Toyota i Subaru zawarły sojusz kapitałowy Dowiedz się więcej Mistrzowie Toyoty 2019 Mistrzowie Toyoty 2019 Zobacz, gdzie pracują najlepsi specjaliści Toyota Corolla TREK Toyota Corolla TREK Oficjalny samochód zespołu Trek-Segafredo
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK